lunes, 25 de junio de 2012

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The theme in a game, the art in a game, the accessories in a game, the rules, the mechanics, the engine, etc...

You can find discussions all over the internet about what is more important in a game. For me, answer is very clear: all, as a whole, is important.

Games with innovative mechanics but with a horrible art design are less attractive for customers. Interesting themes with a poor development produces boring games.

I think a good game is like a balance. If some part of of the game eclipse any other, the whole game will be unbalanced.

Perhaps I'm wrong but is my point of view...

In "Osuna project" I took some  preliminary notes for any part of the game before I start to think in the first prototype.

Here you are some of the most important:

Theme: In 1621, King Philip III of Spain dies. During his reign, his favourite, the Duke of Lerma first and later his son, take the government is his name. Philip III's son, Philip IV will be the new king, and a new family, the Zuniga-Guzmán tries to steal the new king's favor to Lerma's family, the Sandoval Rojas.

Art: Inspired in Velazquez and El Greco's art. Colorfull but with lights and shades in high contrast.

Engine: Card based game. Played for 4 players or more (always in even number of players) in two teams, the two families in conflict. Only one winner, it will contribute to alliances and betrayals.

Mechanics: Simple turn sequence. The two teams plays at the same time every step of the turn.

Rules: Short rule book. Every special rule used in the game must be explained in the cards.

Accessories: Only some tokens. The game could be played in small surfaces.

And that's all for now. Next post, first pictures.

Cheers!  
El tema del juego, el arte del juego, los componentes del juego, las reglas, las mecánicas, el motor, etc...

Podéis encontrar discusiones por todo internet sobre que es más importante en un juego. Para mi la respuesta es clarísima: todo, como parte un todo, es importante.

Juegos con mecánicas innovadoras pero con un diseño artístico horrible son menos atrayentes para el comprador. Temáticas interesantes con un pobre desarrollo producen juegos aburridos.

Pienso que un buen juego es como una balanza. Si alguna parte eclipsa a otra, el juego entero se vera cojo.

Quizás este equivocado, pero esa es mi opinión...

En el "Proyecto Osuna" tomé algunas notas preliminares para cada parte del juego antes de empezar a pensar en el primer prototipo.

Aquí van algunas de las más importantes:

Tema: En 1621, el rey Felipe III de España muere. Durante su reinado, su valido, el Duque de Lerma primero y después su hijo, llevaron el gobierno en su nombre. El hijo de Felipe III, Felipe IV será el nuevo rey, y una nueva familia, los Zuñiga- Guzmán tratan de robar el favor del nuevo rey a la familia de Lerma, los Sandoval Rojas.

Arte: Inspirado en Velazquez y El Greco. Colorido pero con luces y sombras en alto contraste.

Motor: Cartas. Para 4 o más jugadores (siempre en un numero par) en dos equipos, las dos familias en conflicto. Sólo un ganador, para fomentar alianzas y traiciones.

Mecánica: Turnos sencillos. Los dos equipos juegan a la vez cada parte del turno.

Reglas: Manual corto. Cada regla especial que se use vendrá explicada en las cartas.

Componentes: Quizá algún token. El juego se puede jugar en superficies pequeñas.

Y eso es todo por ahora. En el siguiente post, primeras fotos.

¡Saludos!