The theme in a game, the art in a game, the accessories in a game, the rules, the mechanics, the engine, etc... You can find discussions all over the internet about what is more important in a game. For me, answer is very clear: all, as a whole, is important. Games with innovative mechanics but with a horrible art design are less attractive for customers. Interesting themes with a poor development produces boring games. I think a good game is like a balance. If some part of of the game eclipse any other, the whole game will be unbalanced. Perhaps I'm wrong but is my point of view... In "Osuna project" I took some preliminary notes for any part of the game before I start to think in the first prototype. Here you are some of the most important: Theme: In 1621, King Philip III of Spain dies. During his reign, his favourite, the Duke of Lerma first and later his son, take the government is his name. Philip III's son, Philip IV will be the new king, and a new family, the Zuniga-Guzmán tries to steal the new king's favor to Lerma's family, the Sandoval Rojas. Art: Inspired in Velazquez and El Greco's art. Colorfull but with lights and shades in high contrast. Engine: Card based game. Played for 4 players or more (always in even number of players) in two teams, the two families in conflict. Only one winner, it will contribute to alliances and betrayals. Mechanics: Simple turn sequence. The two teams plays at the same time every step of the turn. Rules: Short rule book. Every special rule used in the game must be explained in the cards. Accessories: Only some tokens. The game could be played in small surfaces. And that's all for now. Next post, first pictures. Cheers! |
El tema del juego, el arte del juego, los componentes del juego, las reglas, las mecánicas, el motor, etc... Podéis encontrar discusiones por todo internet sobre que es más importante en un juego. Para mi la respuesta es clarísima: todo, como parte un todo, es importante. Juegos con mecánicas innovadoras pero con un diseño artístico horrible son menos atrayentes para el comprador. Temáticas interesantes con un pobre desarrollo producen juegos aburridos. Pienso que un buen juego es como una balanza. Si alguna parte eclipsa a otra, el juego entero se vera cojo. Quizás este equivocado, pero esa es mi opinión... En el "Proyecto Osuna" tomé algunas notas preliminares para cada parte del juego antes de empezar a pensar en el primer prototipo. Aquí van algunas de las más importantes: Tema: En 1621, el rey Felipe III de España muere. Durante su reinado, su valido, el Duque de Lerma primero y después su hijo, llevaron el gobierno en su nombre. El hijo de Felipe III, Felipe IV será el nuevo rey, y una nueva familia, los Zuñiga- Guzmán tratan de robar el favor del nuevo rey a la familia de Lerma, los Sandoval Rojas. Arte: Inspirado en Velazquez y El Greco. Colorido pero con luces y sombras en alto contraste. Motor: Cartas. Para 4 o más jugadores (siempre en un numero par) en dos equipos, las dos familias en conflicto. Sólo un ganador, para fomentar alianzas y traiciones. Mecánica: Turnos sencillos. Los dos equipos juegan a la vez cada parte del turno. Reglas: Manual corto. Cada regla especial que se use vendrá explicada en las cartas. Componentes: Quizá algún token. El juego se puede jugar en superficies pequeñas. Y eso es todo por ahora. En el siguiente post, primeras fotos. ¡Saludos! |

This work by Gonzo Bríos is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
lunes, 25 de junio de 2012
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domingo, 17 de junio de 2012
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"We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing" - George Bernard Shaw Gaming is always fun. A healthy competition. With somebody or alone, it's very common to see me playing. Board games, card games, video games, role playing games, miniatures wargames... oh, I like them all. Why not then trying to create some games for this renaissance adventure? "Osuna project" will be my first attempt to create a complete game. It will be a confrontation between two noble families for the control of the imperial Spanish court. Renaissance is, after all, the age of favourites: ministers who reigned in the name of weak princes and kings. "Osuna project" will be a card game. The players will compete in two groups but (and that's the key of that game) there will be only one winner in the end. Could you control the enemies and your team-mates at the same time? I'm starting to make a playable prototype, so I hope I can show you more information about this game very soon. Well, now I've introduce you myself and the first to projects in this adventure. Time to work! Cheers! |
"No dejamos de jugar porque nos hacemos mayores, nos hacemos mayores porque dejamos de jugar" -George Bernard Shaw Jugar es siempre divertido. Una sana competencia. Solo o acompañado, es muy común verme jugando. De tablero, de cartas, videojuegos, de rol, batallas con miniaturas... oh, me gustan todos. ¿Por qué no entonces intentar crear algunos juegos para esta aventura renacentista? "Proyecto Osuna" será mi primer intento de crear un juego completo. Será un enfrentamiento entre dos familias nobles por el control de la corte imperial española. El renacimiento es, después de todo, la época de los validos: ministros que reinaron en el nombre de debiles príncipes y reyes. "Proyecto Osuna" será un juego de cartas. Los jugadores competirán en dos grupos pero (y creo que esa es la clave del juego) solo habrá un ganador final. ¿Podreis controlar a vuestros enemigos y a vuestros aliados al mismo tiempo? Estoy empezando a hacer un prototipo jugable, asi que espero poderos enseñar más información sobre esto muy pronto. Bien, ahora ya me he presentado a mi mismo y los dos primeros proyectos de esta aventura. ¡Hora de trabajar! ¡Saludos! |
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